stycznia 21, 2019

Naprawdę zdrowe pierogi z mąki ryżowej 🍲😍 gluten free💚



W poniedziałek witam Was z moim przepisem na pyszne, niskokaloryczne i zdrowe pierogi! Są mega dobre i to bez glutenu 😊 💋


Składniki:
– 250 g mąki ryżowej
– ok. 1 szklanka wrzątku
– 1 łyżeczka soli morskiej
– 3 łyżeczki oleju kokosowego
opcjonalnie przyprawy - często do ciasta daję czosnek/zioła prowansalskie
 
Nadzienie:
– 2 piersi z kurczaka ok 400 g.
– świeży szpinak (1 opakowanie ok 300-400 g.)
– 2-3 łyżki wody/mleka roślinnego
– przyprawy według uznania - ja dodałam tymianek, zioła prowansalskie, szczypiorek, sól morską,pieprz ziołowy,

Kaloryczność - zastanawiasz się ile 1 porcja ma kcal? Pamiętaj, że najważniejsze jest zdrowie i dieta bogata we wszystkie WARTOŚCIOWE składniki 💕 

Jedz mniej a częściej!

1 Porcja = 65 Kcal = 4,9g Białko = 1,45 Tłuszcz = 8,09 Węglowodany


FARSZ
1. Przygotuj farsz - pierś z kurczaka doprawiłam i zostawiłam na godzinę w lodówce (zioła, papryka, sól,pieprz). Następnie pocięłam na drobną kostkę i podsmażyłam na patelni teflonowej, oczywiście bez tłuszczu (dolewam wody jak się lekko przypala).
2. Jak kurczak ostygnie, mielę go blenderem na pastę.
3. Świeży szpinak wrzucam na patelnię (na mały ogień)
i dodaję dwie łyżki wody. Czekam aż szpinak będzie gotowy i doprawiam. Na koniec dodaję wcześniej zmielonego kurczaka i mieszam wszystko razem.
P.S. Do szpinaku dodaję mnóstwo przypraw: tymianek, szczypiorek, bazylię, oregano, zioła prowansalskie, czosnek, paprykę słodką, pieprz ziołowy i sól morską 💚
4. Jeżeli chcesz aby nadzienie było mokre i nie co bardziej ''kremowe'' dodaj trochę mleka roślinnego/koziego/krowiego 0,5%/jogurt naturalny. Wedle uznania😊
5. I gotowe, nic prostszego 😊nadzienie musi tylko ostygnąć!

CIASTO
1. Ciasto to bułka z masłem! Pamiętaj, że mąka ryżowa jest bardzo delikatna. Wsypuję mąkę do miski, dodaję przyprawy, olej kokosowy i powoli dolewam gorącą wodę.
2. Składniki mieszam tak długo aż się połączą i kilka minut ugniatam ciasto.
3. Ciasto nie może się kleić, podczas ugniatania dosypujemy mąki wedle zapotrzebowania.
Do roboty😊
1. Ciasto gotowe? Ostygło? Wałkujemy! 
Pamiętaj, żeby blat był posypany mąką.
Ciasto jest na tyle delikatne, że nie możemy go rozwałkować na cienki placek. Musi być trochę grubsze bo łatwo się rozwali przy klejeniu pierogów. 

1. Wycinamy kółka, nie mam urządzenia do lepienia pierogów, dlatego używam kubka 😆 Im większe kółko tym większy pieróg 😎
1. Nakładamy farsz 😍 ja dałam jedną, pełną łyżeczkę farszu którą położyłam na sam środek. Następnie ''zginamy'' pieróg na pół i łączymy brzegi.
1. O TAK! Brzegi można zawijać palcami albo przyciskać widelcem - jak na zdjęciu.
1. Już prawie gotowe 😗 Teraz tylko musimy je ugotować. Można je ugotować na parze lub we wodzie. Ja jednak ugotowałam pierogi sposobem mojej Mamy - w dużym garnku. Pierogi wrzucamy do gotującej się wody i czekamy aż wypłyną, zazwyczaj 2 minutki 😊









SMACZNEGO 😋😋😋





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarz ! Jeśli masz pytanie... napisz - odpowiem :)

Jeśli obserwujesz... powiadom mnie ;) zajrzę chętnie do Ciebie ;)

Copyright © 2016 Naliex , Blogger