2012-05-16

Płaski brzuch - ćwiczenia idealna ;)

Hej ! Płaski brzuch... marzenie wielu z nas ;) zwłaszczcza, że wakacje tuż tuż i chyba każda z nas chce dobrze wyglądać na plaży. Niemożliwe staje się możliwe - trzeba troche bardziej chcieć a kluczem do sukcesu jest systematyczność. Jeszcze 2-3 lata temu mój brzuch nie prezentował się najlepiej - na szczęście prawie codzienne ćwiczenia ( 5 min. znajdzie każdy ! nie wierze  że nie :P ) sprawiły że nie mam czego się wstydzić. Dieta też jest ważna ale ładne mięśnie ... czemu nie? ;)

Polecam ten filmik - jak i inne z tej serii na inne partie ciała, ENJOY : 
www.youtube.com/watch?v=kin6AYFBOKE

2012-05-07

Hej hej nowy dzień :)

 W sumie już południe a ja niedługo kończę pracę - jeszcze 1,5h. 

Polecam moją szafę :) http://szafa.pl/profil/naliex

Jogurty 0% , napoje "bez cukru", "lekki" majonez czy odchudzające herbatki -czyli produkty LIGHT

Nie należy zapominać, że słowo „light”, „lekki”, oraz „fit” to często wykorzystywane przez producentów preteksty do podnoszenia cen, z czym nie musi iść w parze rzeczywista dietetyczność, czy lekkość produktu.

Gdy ograniczamy :

  • Cukier – zmniejszenie ilości tego składnika równa się zwiększeniu spożycia syntetycznych słodzików najbardziej popularnym jest aspartam, o którego szkodliwym działaniu na organizm już pisałam; –
  • Tłuszcz  - w celu zmniejszenia ilości tego składnika można stosować różne metody na etapie produkcji. Najprostszym sposobem jest rozcieńczenie tłuszczu z wodą, co wydaje się być możliwe np. w przypadku serków wiejskich light. Jednak bardzo często taki zabieg jest niewystarczający – wówczas rolę tłuszczu spełniają substancje skrobiowe i rozmaite zagęszczacze.  Najczęściej stosowane są: skrobia modyfikowana, mączka chleba świętojańskiego, inulina i guma ksantanowa. Pamiętajmy również, że tłuszcze w pewnym stopniu nadają smak potrawom, więc usunięcie ich wiąże się z dołożeniem substancji wzmacniających smak.
Wszystko z umiarem :) pamiętajcie - czytajcie etykiety ;D

2012-05-06

Pianka truskawkowa - ptasie mleczko

I jeszcze taki mały mój wynalazek :)

Ptasie mleczko w wersji dietetycznej... a więc zaczynamy od podstaw - wybrałam galaretkę truskawkową dlatego jest to pianka o tym smaku. Ugotowałam ją według przepisu dodając jednak mniej wody. Gdy już ostygła a konsystencja była gęsta ubiłam galaretkę mikserem, tak jak białko :) później dodałam jogurt naturalny - na 500 ml ''galaretki'' 2 małe jogurty ( ale nie prosto z lodówki ) i później chociaż na 1-2h do lodówki i gotowe:) naprawdę Pyyycha, dobra alternatywa dla wysoko kalorycznych deserów :D



Błonnik :) dlaczego warto?

No to lecimy dalej ;) dzisiaj kolejna osoba zwróciła się do mnie o porady co mnie bardzo cieszy bo wie że może na mnie liczyć i wierzy w moją małą wiedzę :P

Sama dużo o tym nie wiem ale dziś trochę czytałam na temat BŁONNIKA :D wszędzie o tym mówią, reklama promocje na temat produktów z błonnikiem, wielki szał, ale co to jest ...?

Otóż Błonnik zmienia charakter treści przewodu pokarmowego no i pozytywnie wpływa na wchłanianie składników odżywczych i różnych substancji chemicznych.

Taka jest jego rola :
  • zmniejsza ryzyko występowania wielu okropnych choróbsk :)
    • otyłość
    • cukrzyca typu 2
    • miażdżyca
    • kamica pęcherzyka żółciowego
  • obniża też ryzyko występowania niezakaźnych chorób jelita grubego czyli na przykład :
    • nowotworów
    • zespołu jelita drażliwego
    • guzków i polipów
    • stanów zapalnych wyrostka robaczkowego
  • zmniejsza ryzyko rozwoju niektórych nowotworów
  • pomaga zapobiegać zaparciom
  • poprawia zdrowie i ogólnie funkcjonowanie układu pokarmowego
  • zwiększa poczucie sytości, nie czuje się głodu przez dłuższy czas czyli pośrednio wpływa na utrzymanie czy spadek wagi :D
trochę inspiracji na dziś :)





2012-05-02

ONZ żyjmy zdrowo :)

No to powrót ;) kiedy to było ... chciałam zacząć prowadzić bloga o modzie o życiu i takich tam pierdołach ale jak widać nie wytrwałam, teraz po ponad dwóch latach wracam z nowym pomysłem :)





Trochę o żywieniu trochę o zdrowiu i o czymś tam jeszcze ;) 

Parę moich inspiracji na dziś...
 

 
Interesuje mnie dietetyka przez to wszystko i chyba trochę w tym kierunku pójdę, podzielę się moją wiedzą i małym doświadczeniem które zdobyłam ;)

Na początku mojej kariery wielkiego odchudzania weszłam w dietę ONZ - nigdy nie lubiłam typowych planowanych diet typu : South Beach, czy kapuściana, nie lubiłam przywiązywać się i zamykać w schemacie bo to dopiero potrafi wykończyć. ale ONZ nie jest aż taka zła - jedna jedyna która, jak gwarantują Twórcy tak i w moim przypadku było - daje możliwość spadku trwałego kilograma ( do 3kg ) bez efektu jojo :) i to lubię!

Polecam sprawdzić plan diety w internecie ;) jeśli jakiś problem ze znalezieniem - wyśle na maila ;)

Dieta jest bogata we wszystkie składniki odżywcze, jedynym minusem ( chociaż mnie to nie przeszkadzało ) było to że dzień wcześniej musiałam sobie ustalić plan tego co zjem. W ONZ wlicza się do 6 posiłków dziennie ( zależy od ilości oczywiście i planu dnia )- ja jadłam max 5 bo po prostu więcej nie dałam rady, byłam tak przejedzona a chudłam dlatego polecam ;)

Warto się tym zainteresować bo z tego co wiem nie szkodzi na zdrowiu w porównaniu z Dukanem :P

Produkty białkowe pobudzające metabolizm, dozwolone w czasie diety :
~Mieszane orzechy(solone lub nie)
~Sałatka z tuńczyka z majonezem beztłuszczowym
~Pieczony halibut (bez panierki)
~Chuda wołowina, chuda szynka
~Chudy indyk
~Kurczak bez skóry
~Sałatka jajeczna (majonez beztłuszczowy)
~Produkty sojowe bez panierki
~Jajka (jajecznica, lub na twardo)
~Serek wiejski

Produkty węglowodanowe, pobudzające metabolizm, dozwolone w czasie diety:
~Świeże: morele, pomarańcze, grejpfruty, śliwki, brzoskwinie, gruszki, jabłka, kiwi
~Zmieszane warzywa świeże lub mrożone, z wyjątkiem ziemniaków.
~Chleb owsiany lub z otrębami
~Sałata, pomidory, warzywa-bez ciężkich sosów.


Wiadomo SILNA WOLA i CHĘCI są potrzebne - dieta nie jest straszna da się zrzucić parę kg bez większej katorgi :))))






chociaż pamiętajcie SPORT SPORT i jeszcze raz SPORT ! <3